2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. mt46
7. wonder
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. ambroziia
9. bojil
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
ИСТОРИЯТА НА КРАЧЕЩИЯ ЧОВЕК
Какво стои зад познатото на всички име Johnnie Walker?
Историята започва през 1819 година. Тогава Джон Уокър бил 14-годишен младеж от Шотландия, чийто баща починал. Момчето, обаче, притежавало интелект и блясък в очите, който подсказвал за неговата амбиция и жажда за успех. То не се поддало на отчаянието и продало наследената ферма, в която се е трудил и с получените приходи отворил своя бакалия. Започнал да смесва различни видове малцове, за да получи висококачествено уиски с гарантирано качество и оригинален характер. В началото продажбите били основно в околността, но индустрията постепенно се разрастнала. Бизнесът наследили синовете на вече порастналия Джон- Робърт и Александър. За тях Шотландия не била достатъчно голям пазар за продукцията и уискито започнало да обикаля света.
До 1860 била създадена уникалната бутилка, използвана и до днес- квадратната форма е отличителна, в същото време стабилна и практична, а етикетът с ъгъл точно от 24 градуса дава възможност за по-голям шрифт на надписа. Внуците на Джон извели уискито в 20и век. До 1909 г. били създадени червеният и черен етикет, също така и логото с крачещия човек. До 1920 питието обиколило 120 държави, а до края на 20и век към колекцията марки се присъединили зеленият, златният и най-величественият син етикет.
Днес Johnnie Walker признато като уиски номер 1 в света. Името му се свързва с успеха и прогреса на личността. Девизът Keep Walking обикаля света и отличава една от най-успешните рекламни кампании. В момента марката е собственост на компанията Diageo, която е сред лидерите в алкохолната индустрия и държи марки като J&B, Bushmills, Smirnoff, Baileys.
Уиски номер 1 в света се предлага в 5 варианта, всеки един от които със своя история, индивидуален характер и отличителни вкусови качества:
- Johnnie Walker Red Label - Червеното Джони е най-продаваният скоч в света. Представлява комбинация от леки уискита от източния бряг на Шотландия и по-тежки от западния бряг. Характерът е наситен, ароматен, пикантен. Притежава стил, страст, индивидуалност. Пие се чисто или с лед, а много хора по света го предпочитат с любима безалкохолна напитка.
- Johnnie Walker Black Label – Създадено е през 1870г. Отлежало е в специални бурета. До 1909 година се е наричало Old Highland Whisky, след което е преименувано на Black Label. Също съчетава комбинация от източни и западни малцове.
- Johnnie Walker Green Label- богат бленд от малцове от четирите краища на Шотландия. Отлежава поне 15 години, за да придобие богат и плътен вкус. Различните малцове му придават сила и дълбочина, мистерия и енергия, сладост и финес.
- Johnnie Walker Gold Label- Създадено е за празненствата по случай 100-годишнината на Джони Уокър през 1920 година. То е запазено в тайна и е изнесено през 90-те години на миналия век. Има мек, сладък и богат характер и елегантен вкус. Долавят се нотки на стафиди, мед, лека сметана. Структурата му е кадифена, вкусът – сладък и дълготраен.
- Johnnie Walker Blue Label – Връх на блендинг изкуството. За направата му се използват най-редките уискита в бурета от запасите на Джони Уокър. Те са с редки качества и вкус. Характерът е уникален- силен и сложен. Разновидност на Blue Label е Johnnie Walker Blue Label King George – уиски, създадено по повод класка препоръка, дадена на семейство Уокър през 1934г. Друга разновидност е The John Walker- допълнение към серията, създадено в памет на основателя в специална партида от 330 бутилки.
Компанията залага много на комуникацията със своите потребители. Марката е спонсор на различни мероприятия, сред които „Формула 1”, в промотирането на продукта се включват много известни личности, а рекламите са забележителни и се различават от обичайните реклами на алкохол, чиито сценарии са свързани предимно със секс и развлечения. Сред най-запомнящите се е „Андроид”- красива, изтънчена и стилна, едновременно класическа и иновативна, традиционна и креативна, обхващаща глобален проблем, но и улавяща индивидуалната емоция, чувствена и сантиментална, но без излишна превзетост, дълбоко морална, възхваляваща природата и уникалните качества на човека на фона на унищожителния технически прогрес...
Нека си припомним въпросния клип: